سایت در حال بروز رسانی

به زودی می آییم

سایت در حال بروز رسانی

به زودی می آییم

سایت در حال بروز رسانی

سایت مخصوص مهندسین
http://m-omran.blog.ir


شما هرکدام از این هدف ها را که داشته باشید، برای تهیه مقاله ISI باید نکاتی را رعایت کنید. تهیه مقاله ISI با تحقیق‌ها و پروژه های دانشگاه ـ به خصوص پروژه های دوران کارشناسی ـ متفاوت است. آن جا می‌شد با چینش موضوع، فهرست، مقدمه، متن، نتیجه گیری و منابع در چند صفحه سر و ته کار را هم آورد و اتفاقا نمره خوبی هم گرفت! ولی نوشتن مقاله ای که بخواهید آن را در مجلات ISI ثبت کنید استانداردهایی دارد که دانستن آنها ضروری است. اگر این استانداردها را نمی دانید نگران نباشید! در این مطلب کتابی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا یک مقاله ISI تهیه کنید؛ کتاب «آشنایی با شیوه نگارش و چاپ مقاله های علمی در مجله‌های ISI» که توسط دکتر علی شهرجردی تالیف شده است.

این کتاب در هفت فصل تالیف شده و نویسنده سعی کرده تا در فصل های مختلف به زاویه های مختلف نگارش و چاپ مقاله ISI بپردازد. از ویژگی های این کتاب مختصر بودن هر فصل است، به نحوی که تعداد صفحات هر فصل بین 4 تا 20 صفحه متغیر است.

در فصل اول این کتاب به اهمیت انتشار مقاله های علمی پرداخته شده است. نویسنده با طرح سوال هایی مانند «اهمیت چاپ مقاله؟»، «ISI چیست؟» و «ISC چیست؟» مخاطب را با اصول اولیه مقاله های علمی آشنا کند. در این فصل همچنین بخشی به مراحل تبدیل یک مجله به ISI اختصاص یافته است.

فصل دوم به اجزای مقاله های علمی اختصاص دارد. در این بخش به خلاصه‌ای از بخش های با اهمیت مقاله های علمی و ویژگی های آن ها پرداخته می شود. در ابتدای این فصل آمده: به طور کلی یک مقاله علمی دانشگاهی معتبر از سه بخش اصلی تشکیل شده که شامل بخش اولیه، بدنه و قسمت پایانی است. نویسنده در ادامه به سراغ هر یک از این سه بخش رفته و هر بخش را به صورت کامل تر توضیح داده است.

کتاب در ادامه به معرفی انواع متداول مقاله های بین المللی پرداخته است. نویسنده مقاله های بین المللی را به 7 نوع مختلف دسته بندی کرده؛ مقاله های اصلی، مقاله های علمی ـ مروری، مقاله های فنی، مقاله های کوتاه، نامه به سردبیر، مرور کتاب و مقاله های همایشی این هفت نوع هستند.

در فصل ششم این کتاب انواع مجله های دانشگاهی به طور مختصر معرفی شده اند


نویسنده در فصل چهارم کار نگارش مقاله را تمام شده می بینید و به سراغ مراحل ارسال و شیوه اعلام داوری مقاله های دانشگاهی می رود. در ابتدای این فصل فرآینده تحقیق و نگارش مقاله، تنها نیمی از مرحله تکمیلی دانسته شده و گفته است نیمه دیگر آن انتشار مقاله در یک مجله معتبر علمی است.

از قدیم می گویند هرچیزی فوت کوزه گری دارد. این کتاب در فصل پنجم به فوت های کوزه گری نگارش مقاله پرداخته و نکات ضروری را گوشزد کرده است. نویسنده معتقد است در طی مراحل تهیه، ارسال، پاسخ گویی به داوران و در نهایت تغییرات نهایی در یک مقاله علمی، توجه به نکته هایی حائز اهمیت است که در تسهیل و عدم بروز هرگونه مشکل در فرآینده چاپ مقاله تاثیر دارد. کتاب بعد از این مقدمه به سراغ اَشکال پذیرش مقاله همراه با تغییرات و اصلاحات داوران و شکل های مختلف عدم پذیرش مقاله ها توسط داوران و همچنین چگونگی پاسخ گویی به پرسش های داوران می رود. نویسنده همچنین با ذکر 10 مورد، مهمترین نکته ها برای انتخاب مجله معتبر را بر می شمرد.

اگر هنوز مقاله ای را برای مجله های ISI ارسال نکرده اید، شاید برای تان جالب باشد بدانید این مجلات انواع مختلفی دارند. از مجله هایی با مراحل داوری و همایش های تخصصی گرفته تا مجلات با دسترسی آزاد و بین المللی و چند نوع دیگر. در فصل ششم این کتاب انواع مجله های دانشگاهی به طور مختصر معرفی شده اند.

فصل آخر که مفصل ترین فصل کتاب نیز است، به چگونگی نگارش مقاله های دانشگاهی به زبان انگلیسی اختصاص دارد. در این فصل نویسنده سعی کرده با استفاده از متن‌های انگلیسی که در بخش های مختلف هر مقاله به صورت روتین به کار می رود، مخاطب را با فضای کلی نگارش مقاله آشنا کند.

در این فصل به شیوه‌های نگارش مقدمه، نگارش انتقادی، نگارش روش تحقیق، نگارش گزارش نتایج، نگارش تحلیل نتایج و نگارش نتیجه گیری نیز پرداخته شده است.

اما تنها نیمی از این کتاب به این مباحث اختصاص دارد و نیم دیگر آن شامل پیوست ها می باشد. در بخش پیوست ها، فهرست نشریات اصلی (ISC)، منتشر شده به زبان فارسی و لاتین، فهرست نشریات مصوب پزشکی تا سال 1390 و فهرست نشریات علمی دارای اعتبار وزارت علوم تا سال 1390 عنوان شده‌اند.

نویسنده در ادامه چند پایگاه دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی نیز معرفی کرده همچنین بخشی نیز به فهرست نشریاتی که از ISI خارج شده و مورد تایید نمی باشند هم اختصاص یافته است.

این کتاب توسط انتشارات پارسه و با قیمت 9500 تومان امسال روانه بازار شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی