سایت در حال بروز رسانی

به زودی می آییم

سایت در حال بروز رسانی

به زودی می آییم

سایت در حال بروز رسانی

سایت مخصوص مهندسین
http://m-omran.blog.ir

تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 یک‌شنبه 7 تیر در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف هم رفتند.


به گزارش ایسنا، این دومین رقابت دو تیم در هفته هفتم این رقابت هاست. ایران در بازی اول در نمایشی نفس گیر موفق شد حریف قدرتمند خود را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.


سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی برای تیم ایران به میدان رفتند. در لهستان هم کوبیاک، بینیک، میکا، لومارک، ژاروس ، زاتورسکی آغازگر مسابقه بودند.


دو تیم حدود 40 دقیقه قبل از آغاز این دیدار به سالن رفتند. تیم ملی والیبال ایران در این دیدار لباس سورمه ای پوشیده و لهستانی ها پیراهن قرمز رنگ به تن دارند.


ست اول: ایران 25 - لهستان 23


تیم والیبال ایران ستاول بازی را به سختی از حریف برد. لهستانی ها از همان ابتدا بازی محکمی به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند بازیکنان ایران بازی یکطرفه ای را به نمایش بگذارند. ژاروس و کوبیاک تلاش می کردند تا از توپ های کوتاه امتیاز بسازند. دقیقا همان برنامه ای که شهرام محمودی به خوبی در تیم ایران پیاده می کرد. اعتراض ها به رای داوری از همان ابتدای کار وجود داشت به طوری که تا هشت امتیاز اول مسابقه هر دو تیم تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی داشتند. لهستانی ها در این دیدار هم مثل مسابقه قبل شروع خوبی در سرویس نداشتند، اما در حمله بسیار موثر بودند. میرزاجانپور اما برای ایران آنقدر محکم اسپک می زد که دفاع لهستان قادر به مقاومت در برابر آن نبود. میکا بسیار ضعیف تر از حد انتظار کار می کرد. در این شرایط کوبیاک مهاجم اول تیم لهستان بود. تیم ایران اما در حمله بسیار متنوع بود. شهرام محمودی و میرزاجانپور از چپ و راست آبشارهای خود را در زمین می نشاندند. بازی خوب آنها موجب شد تا تیم ایران وقت استراحت فنی دوم را با 3 امتیاز اختلاف به سود خود تمام کند. توپ گیری های تیم ایران با نقش آفرینی خوب مهدی مرندی اجازه نمی داد تا لهستان این اختلاف را کاهش دهد. تماشاگران مسرور از برتری تیم ایران فریادهای شادی برمی آوردند. کواچ معروف را بیرون کشید و مهدوی را به زمین فرستاد، اما دفاع روی تور ایران نتوانست حملات منطقه چهار حریف را خنثی کند. همین موضوع اختلاف امتیازها را به عدد یک کاهش داد. ایران وقت استراحت گرفت. فرهاد قائمی به جای میرزاجانپور به زمین رفت. معروف هم به بازی برگشت. ایران همچنان با یک امتیاز پیش بود که سرانجام میکا در نخستین اقدام موثر خود یک دفاه سالم انجام داد و کار را در امتیاز 22 به تساوی کشاند. اما در ادامه ایران موفق شد حریف رادر امتیاز 23 تثبیت کند و خود با رسیدن به امتیاز 25 ست اول را به نفع خود به پایان برساند.


ست دوم: ایران 20 - لهستان 25


لهستان خوب می دانست اگر این ست را ببازد در جو وحشتناک سالن ایران دیگر به سختی می تواند امتیاز بگیرد. آنها کوبنده ظاهر شدند.بازی خوب و موثر ژاروس در سرویس و حملات کوبیاک لهستان را سه امتیاز جلو انداخت. کواچ وقت استراحت گرفت تا تیمش را به بازی برگرداند، اما اشتباه های فردی بازیکنان ایران بویژه در دفاع کناری بازی را به سود لهستانی پیش می برد. عادل غلامی، اما مثل همیشه فرشته نجات ایران در امتیازهای حساس بود. میرزاجانپور هم همچنان در حمله موثرترین بازیکن تیم ایران به شمار می رفت. سرانجام تیم ایران در امتیاز 10 به تساوی با لهستان رسید. اما انگار تازه موتور میکا روشن شده بود. پرواز های بلند او و ژاروس باز هم روند بازی را به سود لهستان پیش برد. کوبیاک و موسوی و معروف جنگ روانی را زیر تور آغاز کردند. داور اما در اقدامی عجیب یک کارت زرد به کوبیاک و یک کارت زرد به شهرام محمودی نشان داد. در این ست لهستان با اختلاف 3 امتیاز وقت استراحت فنی را برد. بازیکنان ایران در نیمه دوم ست دوم بازی ، بسیار پر اشتباه کار می کردند. آمار بالای سرویس ها و اسپک های اوت آنها موجب شد تا لهستان برتری خود را در امتیازها به عدد 5 افزایش دهد. مثل بازی های قبل وقتی تیم ایران عقب افتاد گوینده سالن سعی داشت تا تماشاگران را تهییج کند. کواچ برای جبران ضعف ایران در توپ گیری لیبرو را تعویض کرد و علیزاده را به میدان فرستاد. رای مشکوک داور تقاضای ویدیو چک را به دنبال داشت. اما داور باز هم رای به سود لهستان داد. بازیکنان ایران به شدت معترض بودند. کواچ دست به دو تعویض زد. غفور بعد از مدت ها به میدان رفت. مهدوی هم جانشین معروف شد اما ایران نمی توانست از تله تاکتیکی حریف بیرون بیاید.


مشخص نبود چرا کواچ به تعویض های مکرر لیبروها اصرار دارد. سرانجام لهستان ست دوم مسابقه را با امتیاز 25- 20 برد.


ست سوم: ایران 20 - لهستان 25


ایران شروع بسیار بدی در ست سوم داشت. هر چقدر لهستان به روند بازی مسلط می شد انگار تمرکز بازیکنان ایران از دست می رفت. ژاروس و کوبیاک و بینیک مثلث طلایی لهستان در این مسابقه بودند که در یک چشم به هم زدن سه امتیاز جلو افتادند. در مقابل اما بازیکنان ایران بسیار پر اشتباه کار می کردند. در این لحظات محمد موسوی یک تنه برای ایران دفاع می کرد و امتیاز می گرفت. بازی سازی خوب معروف و آبشارهای طلایی میرزاجانپور سرانجام ایران را به بازی برگرداند. اما بی دقتی در زدن اسپک همچنان به سود حریف تمام می شد. دفاع روی تور لهستان بهتر از مهاجمان ایران کار می کرد. لهستان در امتیاز 14 همچنان از ایران جلو بود که کواچ وقت استراحت گرفت. فرهاد قائمی در این ست هم به جای میرزاجانپور به میدان رفت. ژاروس همچنان امتیازآورترین بازیکن لهستان و مسابقه بود که تقریبا از تمام پاس هایی که می گرفت امتیاز می ساخت. لهستان 16 بر 13 وقت استراحت فنی دوم را برد. کواچ همچنان به تعویض لیبروها اصرار داشت. لهستان هر لحظه بهتر بازی می کرد و اختلاف امتیازهایش را افزایش می داد. میکا براحتی از خطای دست دفاع روی تور ایران امتیاز می گرفت. مهدوی به جای معروف به میدان رفت. سرانجام فرهاد قائمی یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت. حمزه زرینی هم در این مسابقه بعد از دو سال دوری از میادین به میدان رفت. بازیکنان ایران نمی خواستند در این مسابقه امتیاز از دست بدهند. آن ها با تمام توان بازی می کردند. خوشحالی نمایشی ژاروس داشت کار دستش می داد، اما آسیب دیدگی اش جدی نبود و به بازی برگشت. لهستان به مراتب بهتر از ایران کار می کرد و ست سوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 20 برد و حداقل یک امتیاز خود را از این مسابقه قطعی کرد


ست چهارم: ایران 19 - لهستان 25


لهستانی ها در شروع ست چهارم هم تیم برتر میدان بودند. آنها هر سه امتیاز این بازی را می خواستند و خیلی زود سه امتیاز ابتدایی را به سود تمام کردند، اما ملی پوشان ایران که سر تسلیم شدن نداشتند به کمک اسپک های فنی شهرام محمودی و حملات محکم میرزاجانپور در امتیاز 4 کار را به تساوی کشاندند. دو تیم پایاپای پیش می رفتند. بازیکنان ایران جای هیچ اشتباهی نداشتند. هر چقدر میکا در ست اول بد بازی می کرد ، در ادامه مسابقه یکی از مهره های کلیدی لهستان بود. او با سرویس های موجی خود دریافت کننده های ایران را آزار می داد، اما لهستان همچنان روند بازی را در اختیار داشت و کواچ به داوری معترض بود. تیم ایران می توانست در حملات سرعتی به بازی برگردد. غلامی هر گاه صاحپ یک پاس سالم می شد یک امتیاز می گرفت. با این حال هوشمندی دفاع روی تور لهستان در برابر آبشارهای بلند مهاجمان ایران اجازه نمی داد ورق برگردد. ایران در ست چهارم این مسابقه با اختلاف 13 بر 9 عقب بود. کواچ وقت استراحت گرفت تا از آماج حملات لهستان بکاهد. آنالیز دقیق لهستانی ها دست بازیکنان ایران را بسته بود. آنتیگا با خیال راحت نظاره گر کار شاگردانش بود. ایران در آستانه شکست بود و گوینده سالن هر چه تلاش می کرد نمی توانست تماشاگران را تهییج کند. کواچ دو تعویض کرد تا مگر با تغییر برنامه حملات تیمش به بازی برگردد، اما راهکارش موثر نیفتاد. ایران در نهایت با ارائه یک نمایش ضعیف ست پایانی مسابقه را با امتیاز 25 بر 19 به لهستان واگذار کرد.


در نهایت تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای ( 23-25، 25-20 و 25-20 و 25-19) نتیجه را به لهستان واگذار کرد تا در مجموع چهار بازی مقابل این تیم تنها یک برد در کارنامه داشته باشد.


تیم ملی والیبال ایران در ادامه این رقابت ها از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال باید روزهای 11 و 12 تیرماه در سالن آزادی تهران به مصاف روسیه برود.


طبق جدول رده بندی آمریکا با 8 برد صدرنشین و لهستان با 7 و ایران با پنج پیروزی در رده های بعدی قرار دارند. روسیه هم بدون حتی یک پیروزی در قعر جدول رده بندی جای دارد. بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران برای صعود به مرحله بعد باید علاوه برکسب دو پیروزی مقابل روسیه امیدوار به دو شکست لهستان از آمریکا در هفته هشتم دور مقدماتی باشد.


حاشیه ها:


- محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در امتیازهای پایانی ست نخست وارد سالن شد


- اعتراض کواچ و معروف از ست اول شروع شد. در حالی که کواچ به درخواست میرزاجانپور تقاضی بازبینی کرده بود تاخیر زیاد داوران در اعلام نتیجه اعتراص شدید کواچ و معروف را دربر داشت. موسوی هم به کواچ اشاره کرد که توپ داخل بوده و نباید درخواست بازبینی می داده است.


- وقفه های زیاد در بازبینی اعتراض هر دو تیم را به دنبال داشت.کوپل داوری این بازی چندان سرشناس نیستند و در بازی نخست نیز اشتباه های زیادی مرتکب شدند.


- باوجود آعاز بازی هنوز سیل جمعیت بیرون سالن وجود داشت، البته بیشتر آنها بلیط در اختیار نداشتند و امیدوار بودند پس از گذشت اندکی زمان بتوانند وارد سالن شوند.


- پدیده دست فروشی در سکوها چهره نامناسبی به سالن والیبال آزادی داده است. پس از اذان دست فروشان با وجودی فشردگی زیاد جمعیت به هر شکل از بین مردم عبور میکردند تا اقلام خوراکی خود را به فروش برسانند.


- بر خلاف دیدارهای قبلی بنر و دست نوشته های زیادی در نقاط مختلف سکوها به چشم می خورد. عبارات نوشته شده نشان میداد که تماشاگران از اقصی نقاط ایران از شمال گرفته تا جنوب در سالن حضور داشتند.


-حدود سه ساعت قبل از شروع این دیدار گوش تا گوش سالن 12 هزار نفری آزادی تهران مملو از جمعیتی بود که برای تشویق تیم ملی ایران به سالن آمده بودند. مثل بازی قبل این دو تیم، حدود 20 نفر از پرنسل سفارت لهستان در تهران نیز در سالن حاضر شده بودند.


-امیر غفور در ست دوم با تصمیم کواچ به میدان رفت تا نخستین حضورش در بازی های تهران را تجربه کرده باشد. او در بازی قبل برابر لهستان و در دو بازی برابر آمریکا به میدان نرفته بود.


-از تصمیمات جالب کواچ جابجایی پیاپی لیبروهای تیم در ست دوم بود. هنگام سرویس لهستان مرندی در زمین حضور داشت، اما هنگام سرویس خودی علیزاده بازی می کرد.


****


این دو تیم در دور رفت دو بار در لهستان با یکدیگر دیدار داشتند که لهستان موفق به دو پیروزی 3 بر 1 و 3 بر 2 مقابل ایران شد. ایران نیز نخستین امتیازش را در لیگ جهانی امسال با گرفتن دو ست در خانه لهستان بدست آورد.


لهستان سال گذشته در در مسابقات قهرمانی جهان طلا گرفته بود و از تیم های مدعی در این دوره لیگ جهانی والیبال به شمار می رود


نظرات  (۲)

  • بهاره تهرانی
  • متاسفم
  • احمد حیدری
  • سلام 
    یک پیشنهاد عالی من یک تصویر با اطلاعات وبلاگ شما در بلاگم می زارم شما هم تصویر و اطلاعات زیر را در پست ثابت یا در پیوند ها بگذارید
    ممنونم
    اطلاعات: همه چیز برای شما اماده است ahmadh.blog.ir
    ادرس عکس :http://bayanbox.ir/view/4968828030372641548/%DA%A9%D9%84%DB%8C.bmp

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی